lördag, januari 15, 2011

Det var som jag trodde...


...lillasyster N är tillbaka på kurvan :) väger nu 6640 och 65 cm lång. Griper och biter på allt hon kommer åt! :)

Lilla A var på årliga undersökningen hos sin doktor i torsdags, väger 13,6 kg och 91,5 cm lång. Har alltid legat precis på medel på en "normal" kurva, nu halkat ner strax under medel. Men allt e toppen annars...förutom sömnen då...och efter en snabb titt i halsen kunde doktorn konstatera att det kan ha med mandlarna att göra...gigantiska!! Både jag och mannen A har tagit bort våra och det lutar åt att lilla A oxå ska få göra det. En mer eller mindre akut remiss är iaf skickad..så bara vänta å se... Nu är hon genomförkyld med hemsk hosta och rejält snorig...så extra jobbigt :(

Vi har en sån där "barnvakt" eller baby walkitalkie som vi kallar den... iaf så hade jag den hos lilla A nu när hon vilade middag...hörde att hon hostade, sen tyst så det var lugnt... efter en stund så pratade hon i den... Smög upp och kikade in på hennes rum....Heeej säger hon och kommer ut ur stora tjejernas rum! shit! va hon skrämde mig... första gången hon klivit ur sängen och lämnat rummet! Hon brukar vara extremt svårväckt och tjurig vid vilan..men nu hur pigg och glad som helst efter bara 25 minuters vila! får väll se hur rolig eftermiddagen blir...

Mannen A och lillasyster N är nu på resande fot och hälsar på farmor & farfar och vi andra tjejer tittar på Let´s dance från igår..stora tjejerna missade det på grund av dåligt uppförande! :( måste åka på teambuilding tror jag...eller så lärde de sig att man måste bry sig om någon gör illa sig.... grrr...!

Nu skall jag prova en kopp
Ha en fortsatt trevlig lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar