tisdag, juni 02, 2009

"Fantastiskt trevlig"

Så var rubriken på den cv jag skickade in för 3 år sedan.... Nu, idag har jag blivit en av de drabbade som får sluta efter företagets varsel av 65 personer... :(
Så from 1 september, finnes en glad, positiv säljare som är service minded till tusan.. (fortfarande fantastiskt trevlig!) ledig för en vettig tjänst...

Känslorna är blandade, ett bra jobb, nära hem, guld kollega, ok lön när bonusen är bra, schemat gör jag själv..
men å andra sidan, lilla A är ju liten, så hösten kan bli mysig att få vara hemma mamma lite extra.. kanske kan bli dagmamma...?.. finns det sådana fortfarande?... min mamma var det en period för att "dryga ut" mamma ledigheten med min lillasyster A. (detta var mitten på 80-talet)
Vår specialpedagog har ju slutat (fick ett underbart fint brev idag från henne, tack I), kanske ska jag själv fördjupa mig inom denna pedagogik, för att sedan undervisa min familj för att hjälpa lilla A på traven....kan ju inte skylla på tidsbrist sen.....och det är ju intressant & kul...

Det enda negativa är egentligen ekonomi biten, men har ju varit mkt fattigare, studerande, ensamstående 2 barns mamma förut.. DÅ var det illa och det klarade jag... NU har jag en underbar man och 3 härliga barn.. Så vi kan leva på vatten, bröd & kärlek ;)

Men har någon förslag på sysselsättning...så tar jag tacksamt emot :)

Lilla A säger nu: baaaa när hon klappar händerna, i våra öron säger hon: braaa!
Börjat stoppa allt i munnen, smakar och känner efter. Detta är ju både på gott och ont men mest gott (positiv utvecklingsfas & vi får börja städa ordentligt)

Näe..nu dax gå upp och smyga ner hos mina sussande älsklingar..

Sov gott!

2 kommentarer:

  1. Fy så trist med jobbet! Men men, som du säger så är ju lilla A fortfarande ganska liten och tycker nog att det är helt ok att ha mamma hemma lite extra. Hoppas vi ses på fredag! Det blir ju sista badet tyvärr!
    Kram Sussie

    SvaraRadera
  2. Hm va synd! Du kan ju alltid få anställning hos mig! :)

    SvaraRadera