tisdag, augusti 18, 2009

Ny säng, vaken natt & barbie melodifestivalen...

JAAA... det blev en farbror från Finland som köpte sängen...han prutade bara en 1000 lapp så vi nöjda. :) Så i fredags for mannen min o min bonus far till det blågula varuhuset för att köpa en ny säng... bäddmadrassen fanns dock inte hemma... :( Så blev lite hårt att ligga direkt på.. Men tjejerna har ju dubbla madrasser...så vid midnatt smög vi in och lyfte upp de sovande små och snodde deras.. hahaha... Blev dock inte så mkt bättre.... Tanken: " Vad f-n har vi gjort" började komma smygande..... Skänkt bort en lyx säng mot det här......
Men på lördagen hade det inkommit bäddmadrasser.. så mannen for iväg igen...
Den natten blev så mycket bättre! Fast för min del kanske det berodde på att jag varit på kräftskiva med 10 väninnor.. På en ö... Den motorbåtsfärden i den stormiga mörka natten gör jag nog aldrig mer om...fy vad läskigt! Men sov gott sen iaf... :)

På söndagen var jag och stora tjejerna på Allsång i Himlabacken...en trevlig tradition här i vår lilla stad....
Måndag hemma och städat o handlat o grejat....
Inatt har lilla A haft något bekymmer...gnytt och farit runt ...sparkat med benen... :( så vid 2 gick vi ner och la oss på soffan, så mannen fick sova ifred (skulle upp till jobbet halv 6) så lillan och jag har inte sovit många minuter...hjääsp... Kan ha varit växtvärk kanske...nu är hon pigg och glad...Tittar på favoriten Emil just nu... Tjejerna har grannen på besök..de har melodifestival...med Barbie...spelar skivor på högsta volym och sjunger med...trallaaaa.... :)

Näe...dax ta sig ut en sväng innan dax för lunch... På eftermiddan kommer logopeden och den nya specialpedagogen på besök..1a gången vi träffar sistnämnda.. återkommer hur det gick...

Ha en bra dag!!

2 kommentarer:

  1. Varför gjorde ni er av med hästsängen?

    Ska bli intressant att höra om hembesöket sen!

    Kram ylva

    SvaraRadera
  2. Den officiella anledningen..."Vi ville ha en större" ;) Den var bara 160*210 nu har vi 180*200.

    SvaraRadera