onsdag, augusti 12, 2009

oj..har det gått 2 veckor redan....

Mannen min var ju i Storstaden och förlustade sig sist jag skrev.... blev lite shopping för hans del oxå.... inkl piké med krokodil & fiina smycken till mig...
JAG måste vara en underbar fru som får så fina presenter.. ;) Tack igen du underbara!

Lilla A & jag fick avnjuta en fika med spralliga goa brudar och ett varv på stan, innan mannen kom hem igen. Resten av den veckan var det sjuktransporter, undersökningar, oro o regn så inge vidare...

Till helgen blev det ju hemkomst av tjejerna och solsken! :) Så förra veckan hann vi renovera alla fönster (underbart fint nu, men var ett slit jobb!).
Badat både i bassäng, sjö, i hallsta och lilla A hemma på gården. Haft besök av syster & varit hos mor på landet...
Så den veckan gick av bara farten..

i måndags var vi på ikea hela eftermiddagen hittade lite smått o gott och bestämde oss för att köpa ny säng! En större :) Så den vi har e till salu.
160*210, delad underdel, BJ, köpt för 50 000kr säljes inkl nytt bädmadrass skydd och spännlakan. (Allt i samma rutiga märke)
Min semester tog slut igår, så tillbaka på jobbet i 3 veckor innan dax för nya tag!

Lilla A mer vild än tam nu för tiden..bestämd ung dam vill jag lova!! Klättrar på allt, går efter allt, går bättre o bättre med bara en hand som stöd, så hon e på g ! Idag kröp hon fram till dvd´n. Tryckte igång den och sa "Ade titta tee" = lilla A titta på tv :) bestämd och företagsam!
Igår avslutade hon kvällsmaten själv medan pappa var upptagen med telefonen... fick hon inte hjälp, så kunde hon minsann äta upp själv med skeden :)
När logopeden var förbi, så lekte de med koppar o fat o sked. Hon matade nalle, docka. Lilla A härmade och matade nalle, docka & logopeden :) De trivs bra tillsammans och hon kommer igen nästa vecka.

Nu ligger lillan och sover där uppe, Mannen ligger o käkar nötter o tittar fotboll, jag surfar lite.. :)

ha en trevlig kväll och sov så gott!

*skrev detta igår kväll men då gick det inte att publicera...*

3 kommentarer:

  1. Oj då måste jag vara en usel fru!

    Kul att det går framåt för Agnes, hade väl inte trott nåt annat :) men kul att läsa om framstege och att logopeden känns bra!

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Hejsan! Roligt att du varit inne och kikat hos mig! Blev nyfiken på din lilla tjej.. när är hon född? Hon pratar lite läste jag någonstans...vad kul, Tilda säger på sin höjd "ta" till tack!!
    Ska fortsätta att kika in lite till dig! Vi bor i Skåne föresten... var bor ni?

    SvaraRadera
  3. Hej Lotti
    Hon är född januari-08 så nästan 19 månader. Säger oxå tack ibland helt klockrent, ibland blir det bara dä´, så hon testar.
    Köping, Västmanland bor vi.
    Välkommen tillbaka :)

    SvaraRadera