torsdag, mars 10, 2011

Antibiotika till slut... Fina lilla A

Tar vid där jag slutade...onsdag em: det ledsna övergick till skrikgråt..fick inte i henne en droppe av ngt var bara sååå panik ledsen... Lilla A brukar annars bita ihop och köra sina dansmoves men inte nu inte... Så efter några samtal hit och dit åkte jag in med henne till akuten i Västerås ! Örondoktorn tog emot oss såg fint ut i hals och lät bra om lungor o hjärta men..."lägger in er med dropp över natten" jahapp...fick åka rullstol upp till barnavd.

Idag, torsdag, Fick jag jaga på lite att doktorn skulle komma... Lilla A var inte ledsen längre och såg helt ok ut lite hängig...
Doktorn såg rodnad i halsen och beordrade prover, men sa att vi troligen kunde åka hem på permis iaf , drack hon inget så fanns vår plats kvar...toppen!
Men proverna visade på infektion :( så var tvungen stanna kvar och få antibiotika rätt in! Intravenöst tro jag de heter på sjukhus språk ;)
Vi gjorde en snabb omgruppering så nu e jag hemma med lillasyster N igen och pappa och lilla A kampar ihop på 64:an.

Håll nu alla tummar och tår så de får komma hem imorn!

Saknar er så mkt! G'naa (godnatt)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar