tisdag, juli 14, 2009

Äääntligen kom tjejerna hem!!

De kom ner till mig på jobbet i lördags och fikade, sen åkte vi hem när jag slutade kl 16.
Vi gjorde ett ryck och skickade upp en massa grejer på vinden..mannen lagade gooood, mat sen tjejerna lekte med granntjejen hela kvällen.
Söndagen spenderade jag på jobbet de andra var hemma o städade o lekte...
Måndag = LEDIG! oh..äntligen....
men ingen vila här inte... 9-åringen hade kalas inbokat till eftermiddagen, så jag städade altanen och bakade tårta. Mannen klippte gräset.. (jämställt hem.. *fniss*)
Kl 15 kom de 6 små gästerna... :)
De lekte 1 2 3 stjärna en stund, sen kom de in och fikade.. (fint väder så de kunde sitta på altanen), paket öppning, sen lekte de pennan i flaska, charader & underhökens vingar.. utdelning av godis...sen vips..var det klart! 2 intensiva men roliga timmar för barnen.

Hade varit smart nog och köpt engångs tallrikar, skedar o muggar så det var lättstädat :)
Mannen cyklade med lilla mellan A & grannen S och hämtade kebab som vi åt ute, medans tjejerna lekte med varsin kompis. De fick äta senare...men var sen ute hela kvällen..skönt med sommarlov och fint väder :)

Imorse lämnade jag tjejerna hos deras pappa innan jag for till jobbet....
jag jobbat idag + 3 dagar till med Hästpass, sen semester!!! :) Så de kommer tillbaka hem på fredag! Jag ska "bara" vara ledig 3 veckor, men det ska bli så skönt!

Lilla A har haft främmande av sin farmor & farfar idag och de har även varit och hälsat på mig på jobbet en snabbis. Tack för sällskapet!! :)
Kvällen avslutades med Grattis kronprinsessan Viktoria!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar