tisdag, juli 07, 2009

Morgonens framsteg....

Lilla A tog 3 steg själv !! Jag ställde henne en arm längd bort...och höll ett finger mot magen (nuddade bara) för lite balans stöd ...så gick hon de tre stegen till mig :) Hon brukar inte våga, utan kastar sig bara framåt...men nu så.. :) Hon tjöt av förtjusning och skrattade och jag skrattade och tjoade.. Så kul kan man ha före kl 8 på morgonen...

Nu sitter vi här och tittar på Babblarnas musikvideo om o om igen :) lilla A så duktig o gungar o klappar på rätt ställen :) Hon säger "titta titta teea.." och pekar på datorn. Det betyder titta tv. (vi har en stor mac, så ser ut som en tv den oxå)

Imorse när vi satt på soffan och vaknade till liv, frågade jag om vi ska gå göra välling.. då tog lilla A mina händer, klättrade ner från soffan och gick direkt till micron och satte sig :)
Sen gick vi förbi fönstret i hallen (där vi brukar vinka hejdå till den som går) då stannade hon och sa pappa. Ja pappa åkt ill jobbet, sa jag. "Pappa bbsrr.."(tungan ut och fräs, så får du rätt bil ljud) sa lilla A. Så visst har hon koll på saker allt :)

Regnet öser ner där ute :( men vi ska snart gå en sväng iaf.. måste posta brev och handla lite....
Eftermiddagen ska ju jag spendera i burken (jobbet) Får besök av 12 journalister från Polen & Ungern så kommer ha fullt upp! Piffa & puffa & servera kaffe.....de är ju av ngn anledning ofta dåliga på engelska (och ur usla på svenska :) ), så får nog le och nicka en hel del oxå...

Inte hittat ngt nytt jobb ännu, men du säger väll till om du hittar ngt åt mig.... Tack! ;)

Have a nice day !

1 kommentar:

  1. Jag har ju sagt att du får jobba hos mig!:)

    Va roligt att det kommer steg! Kommer ihåg det där, Felix gick ju oxå när han var 18 månader.

    kram!

    SvaraRadera