fredag, juli 17, 2009

En fundering...

Varför ? är det alltid så här...

Kl 13 är ju den normala lunch tiden (oftast) slut för folk... så DÅ brukar jag gå värma min mat..för att INTE bli störd mitt i maten...
mmm...troligt!
Idag samma visa... hade inte varit in en kund el telefon samtal på hela förmiddagen... kl 12.55 bär jag upp min micro värmda mat... och ska precis sätta mig.. då.. *pling plong* i dörren...

In kommer en lite läskig (kan inte förklara, han var bara läskig till sättet) kille/gubbe/man i 50+ åldern...
-Är det lung o långtråkigt här..frågar han..
-Näer'å jag har fullt upp... gulp...varför vill han veta...(är beredd med telefonen i fickan...)
Tillslut (efter att ha stirrat tomt några sekunder) får han fram att han ska ha lakan...men förstår inte vad jag menar med underlakan... eller spännlakan... han börjar titta på påslakan och jag frågar:
-Jaha var det det du skulle ha?
-Eh näe vaddå..? eller jo jag behöver lakan.....Hur menar du?
Jag tar fram en katalog, sväljer och förklarar skillnaden på underlakan, påslakan och örngott...
tillslut förstår han skillnaden...och vill då ha påslakan...
-ok vilken storlek, till enkel el dubbel täcke?..
-Eh...vaddå?
-155 eller 240brett, vad har du för säng?..
-En 120...eller 105... 120 är den....
-ok, då ska du ha ett 155 påslakan! talar om priset på detta....(rutigt pris=ej billigt)
-är det täcke med oxå då, det behöver jag inte...
-Näe, bara ett påslakan...
-ok, då måste jag suga på karamellen lite...Tack & hej...
Ok...hejdå *le*
Går upp för trappen... *rriiingg* i telefon... Kollega som vill ha svar på en fråga som jag mailat vidare förra veckan och fortfarande ej fått svar på...bla bla..fixa omgående..
-Ja, jag fixar...tack hej... NU får jag äta mina kalla makaroner...

Tack för maten! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar