fredag, februari 27, 2009

...nu har bygget startat....

...hjälp... nu har de börjat riva...
..här står "trappstaketet" nu....

...här satt det för en stund sedan....

När jag kom hem ifrån arbetet och fredags handlingen..var min mor här igen. Upp o hoppa dax att börja manade hon på stora A. Så jag fick lilla A, dax för gröt... 
Sen började dem mäta..för att veta hur mkt de skulle handla (reglar, gips skivor, skruv osv,.) Sen tjaaboom! Började mannen min riva bort räcket och staketet... 
Barnen och grann tösen fick springa ut och jaga grannar.. -Hej vill ni ha två soffor..? Vi har ju två fina däruppe som måste bort! typ igår.. En grannfru kom in och tittade men de var för stora :( Suck!

Nu är de (stora A & min mamma) och handlar det nödvändiga...så ska de börja snickra imorn.. Hur många tror att min otåliga man kommer att sitta och vänta tills imorn..?... Kan sätta en säck potatis på att han kommer börja själv ikväll... Hjälp!

Vart jag och alla små A'n skall ta vägen under helgen har vi ej bestämmt... Kan man ta en sista minuten weekend till Mallis kanske..?.. ;)

återkommer i ärendet...

1 kommentar:

  1. Oj, här händer det grejer, vad ska ni med snickare till ;o)

    SvaraRadera