tisdag, februari 17, 2009

..tillbax till vardagen...

Söndagen passerade sakta men säkert... Lilla A & jag var på 1-års kalas hos hennes kompis W. Men lilla fröken han inte sova innan så var så trött så trött...kalaset hölls i en liten lägenhet, fylld till bredden med stora och små...temperaturen måste ha nått 800°... den höga ljud volymen och temperaturen blev för mkt för min lilla sessa... buhuääää.... hon grät o grät...tills hon nästan kräktes... den lugna mamman (jag)svalde o tröstade men tillslut gav jag upp...i halv panik klädde jag på oss och smet ut...så fort vi kom ut med vagnen i friska luften blev hon tyst...och 30 sek senare sov hon... då görjade jag gråta.... ringde min man och snyftade... J-vla kalas ska aldrig mer gå på ngt sånt!!!

Avslutade dagen med en timmes skratt... Vi la sessan och skulle titta på en film... men i mörktet dök det upp ett litet huvud... Hon satte sig upp i sängen hela tiden och skrattade och jag skrattade...vi tittutade och skrattade...
Det var som om vi båda behövde boosta oss med lite glädje efter det kaos kalaset... :) Slutet gott allting gott!!

Den lediga måndagen var verkligen ledig...jag fick sovmorgon (till 7.40 iaf...) TACK, det var skönt.
vi han visserligen städa tvätt stugan och tvätta några maskiner, handla och laga mat..men ändå en skön dag...

Idag gick jag upp med tjejerna, de ville ha eskort till skolan så bara ut o gå... Hem och kastade i mig lite frukost sen iväg till jobbet. Det var lugnt& stilla medan jag var kvar. Precis när jag slutade kom det ett busslass med folk, jag hälsade och gick :) men de kommer igen imorgon så då får jag ta hand om fikat.

Har även haft möte med lilla A´s pedagog...vart mest planering och bokade lite nya tider och bestämde vad vi skulle jobba med då. Bestämde även att vi ska göra besök på ett dagis där personalen har erfarenhet av ds-barn. Går 2 st 3-åringar (tror jag) där idag...kanske att lillan får börja där efter sommaren...

Mannen är och byter bröllops presents kaffe bryggaren.. plattan blev aldrig varm...så den snitsiga fina bryggaren levererade ljummet kaffe :( men men nu ny på väg hem...hoppas den funkar!
Har varit ute och åkt pulka med lilla A..oooiii...ner för backen... Men var så kallt så stoppade ner henne i vagnen och tvingade med syrrorna på en promenad.. hon somnade omgående... ligger nu nerbäddad i sängen och de andra är kvar ute och blöter ner sig (antar jag)...

Ska ta och göra lite nytta nu...tömma diskmaskinen och plocka lite i köket innan dax för middag...

Tack för idag!


2 kommentarer:

  1. Oj va du grejer, låter som om det skulle vara jag :o)

    Jag har hört att när våra ds-barn är små hör det inte på samma vis som andra barn så det kanske var ett himla hålligång i hennes lilla huvud på det där kalaset. Ibland undrar man varför man gör vissa saker.... Va skönt att hon var glad sen iaf!

    kram

    SvaraRadera
  2. hej gummsan!inte visste jag att du var en bloggis....kul,jag skall oxå...snart!!!!när det lugnat ner si lite,om jag vetat att du hade en blogg hade jag nog listat ut va ni hade i görningen ...ha ha listig som en räv man e, va fina ni e på erat bröllopskort!!kramis ellvan

    SvaraRadera