söndag, februari 22, 2009

tänder, hosta & arbete..

Lördags kvällen spenderades i soffan med tacos, rödvin, schlager, hostmedicin, en pipig lilla A och min snygga man ;)
lilla A som nu är 1 år 1 månad, har fått sin 3e tand...skulle känna om den spruckit igenom helt...aaahhhwhh... buhuuu... svarade den lilla..ooppss...det var vasst :) men ömt :( den brevid ser oxå ut att vara på väg, så den kommer väll nästa vecka..

Natten blev lång och jobbig för lilla A (och oss) hostan är så rosslig, vid halv 5 gav jag upp och tog upp henne. Gav näsdroppar och satte oss i soffan... satt där i 2 timmar med henne så hon fick sova iaf, sen la oss i sängen igen men han knappt somna om... mannen tog upp henne när hon vaknade vid 8 snåret..jag låg kvar en stund, men ingen idé att plåga sig mer..så gick upp och duschade och åt lite frulle...

Sen ut o skottade av gården (låter stort och fint med gård) och vår bit utanför staketet, traskade den halvt plogade vägen till arbetet.. Fick skotta utanför både framför och bakom med en sopkvast..! gick bra men det var tungt! In i värmen och drack en kopp varmt grönt te... med lite honung..mmm gott!

Har haft mkt att göra idag på arbetet :) fixat med månadens kvitton, packat upp varor,inventerat, skrivit order lista, gjort nytt schema (igen), pratat med Stockholm (kul att vara "expert" o coacha andra) haft grekiskt besök... och målat naglarna :)

Har låtit kakorna vara, bara ätit en nudel lunch och några karameller (3st) känns bra! (provade mina jeans stl 26 imorse...de gick att få på igen :) men ngt kg till så sitter de som en smäck) Men hoppas dock på en god middag med min man ikväll...

3 kommentarer:

  1. Va duktig du är som låtit bli kakorna :o) Fast nudlar lät äckligt... ha ha! Jag har ett par jeans som ligger som jag inte kan ha...än! Hoppas på det snart! Fast jag lär nog få sota för helgens kolhydratbomb några veckor till.... Tur det är långt till sommaren!

    SvaraRadera
  2. Glömde ju skriva att jag hoppas den lilla A snart är pigg igen! :o)

    SvaraRadera
  3. Näe nudlarna blir inte så goda i micron ! :( men billigt! McD ligger brevid så blir sån't lite för ofta...varken bra för magen el plånboken..
    Lilla A hostar ngt så förskräckligt fortfarande...så väldigt pipigt här fortfarande. men tack för omtanken!

    SvaraRadera