söndag, februari 22, 2009

snö, snö & mera snö

snö snö snö...fy bubblan vad det snöar...När var det så här lång snöig kall vinter senast?...
kanske på 80-talet när jag åkte skidor till skolan och sen hem för ett par varv i skogen. Var så fina skidspår, är det någon som åker runt och gör sånna idag..?
När jag och min bästis G tränade på skridskopiruetter varje dag på den spolade planen bakom vårat hus..
När jag som en vilde for ner på baksidan av pulkabacken in bland stenar o träd i skogen..
med blåa miniskidor på fötterna..eller testade slalom skidorna i pulka backen..!
Min kära mor hade en gammal ko bjällra! som hon stod på trappen och plingade med (hördes lång väg)...istället för att stå o skrika Maaat!..var grymt pinsamt men jag for hem som ett skott så hon skulle sluta plinga...så det funkade ju bra! Kanske skall gå på en auktion och införskaffa en likadan...

Har tyvärr inga skidor idag..(inte barnen heller) måste inhandlas till nästa vinter iaf...så vi kan åka på mysiga turer som jag, mor & bror
gjorde.. Alltid med en chokladbit i anoraks fickan..och varm saft i ryggan...mysigt! hur jag kom o tänka på allt detta nu vete katten.. var nog för att vi pratade om våra barndoms skidor i morse, min man o jag...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar