tisdag, mars 10, 2009

stora vurpor & stora steg...

oj oj  & aj aj.... 
Igår stöp lilla A framåt när hon försökte krypa.. så första fläskläppen avklarad... :(
Men ikväll när jag kom hem från arbetet så... simsalabim.... lilla A har "låst upp" sina knän (som hennes sjukgymnast skulle ha sagt) fröken stelbent tar stora kliv med böjda knän.. helt plötsligt har hon blivit en dressyr häst... och hon skrattar när hon gör det...så hon är mäkta stolt och nöjd själv!! :)

Hennes största syster A stöp dock i backen på fritids...så de ringde efter mig för att det gick inte att lugna ner damen... hjälp..jag for som ett skott dit (tur jag varit lat och tagit bilen) Hittade min snyftande tjej med ett stoort papper över ansiktet... jösses tänkte jag och vågade knappt titta... men där under gömde sig ett skrubb sår...stort (eller litet) som en 50 öring... suck! Hon var dock panikslagen..gjorde fruktansvärt ont... det förstår jag.. Är nu en rejäl bula och ett stort sår över ögonbrynet..och man kan ana en blåtira... Hon hade burit sin kompis O på ryggen och tillsammans hade de störtat i backen...men min A hade ju tagit emot dem båda med ansiktet! så de hade tur i oturen att det inte blev värre... Skjutsade hem tjejerna till min man & lilla A, sen fick jag masa mig tillbax till arbetet....

Nu sover alla barnen och säkert min man oxå.. *fniss*... Han "tittat" på fotboll..veckans höjd punkt.. men stackarn har slitit så hårt med hemma pappa städning, matlagning, promenad och bygge på det så han klarade inte många minuter med helt öppna ögon... Ska nog vara snäll och mota in han i sängen... :)

Är inte så pigg själv så... tack och godnatt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar