lördag, mars 07, 2009

veckan som gått....

Har varit extremt dålig på att skriva denna vecka... vad har jag o alla mina A gjort...?.. hm...

tisdag, onsdag, torsdag, fredag, lördag har jag varit på jobbet!

Stora bruttorna har varit på fritids till kl 16 om dagarna och tyckt det varit kul, men tjurigt att få dem göra läxorna direkt,varit både matte och läsning... men skam den som ger sig, där är vi lika envisa och stränga både jag och min man! tack!När de väl kommer igång så går det bra, men inte utan bråk... suck.. det går väll över när de är sisådär 23 år eller ngt :) Nu har de farit till sin pappa igen, men återkommer på måndag då han skall resa bort....

Igår kväll tittade vi på Hjälp (min man o jag)och skrattade så vi höll på att trilla av soffan när ngn kille satt och läste.."farföräldrar...hm.. älgar..." Vi varit så knäckta på stora mellan A när hon läst i veckan..och hon lät typ så.. Hittade på helt nya ord och började fantisera om det istället för att hålla sig till vad det faktiskt stod i boken! ... så irriterande då, men nu blev det så roligt! (kanske berodde på glaset rött oxå)

Den lilla A då... jo tack... varit en bra utvecklande vecka. Hon blir bara tuffare för varje dag...kastar sig fram, river i grejjer...lär sig massor just nu känns det som.
Till sången "Gubben i lådan" gör hon sova (handen på kinden o lutar huvudet), koka kaffe o borsta skorna så klappar hon iaf, kom fram tjohej så sträcker hon upp armarna i luften, Sen avslutar hon med ett brett leende och applåderar :)
"Imse vimse" så grejar hon med fingrarna, sen upp med händerna, viftar åt sidan, ner med händerna, avslutar med leendet och klappar händerna :)

Säger vi puss så antingen lutar hon sig fram och putar lite med läppen, och man får ta en puss... men vill hon inte så morrar hon och lutar sig så långt bakåt det bara går... :) stark vilja!!

Gillar att dansa, så fort ngn sjunger eller om hon hör musik på tv eller radion så gungar hon i takt, ser så underbart ut :)

Och pottan har jag inte berättat om :) så fort vi sätter henne på den så kommer nr 1, men även gjort några 2:or :) hon ser så stolt ut, och så fort hon klar vill hon resa sig upp... Han inte upp till pottan en dag, så satte henne på toan nere... en 1a och 2a på stora toan :) rena bingoraden :)

Jag packade badväskan i torsdags kväll, äntligen krya nog att åka till badet igen :) men icke :( den natten var vi uppe och tog nässpray, satt i soffan och sov, la oss igen.. men fick vända på henne hela natten..kom inte till ro pga allt snor! var kom det ifrån ? Så på morgonen var jag inte i skick att köra bil, sån huvudvärk att det var dimmigt överallt... fick vila för att kunna ta mig till jobbet :( och nu är hon super förkyld igen.. lilla skruttan :(

För min man har väll inte bygget gått med rasande fart denna vecka, men hunnit spackla och slipa ett par omgångar, så snart får vi måla och tapetsera :) Hoppas på att dörren kommer upp idag! min mor & man har tydligen varit hemma hos oss och snickrat lite...spännande se om det bara är mer stökigt eller om ngt hänt.. ;)

Grattis till bror C som fyllt 36, Ylvisen som blivit 32, lilla V som blir 5 imorn :) ballonger och tårta till er alla!

kanske blev mkt och rörigt att läsa detta men men..ska försöka ta mig tid att skriva lite oftare sen...

Ha en fortsatt trevlig helg!

over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar